مردانی: مردم باز هم در سفر به شمال حماسه آفریدند!

دکتر مسعود مردانی – متخصص عفونی در درخصوص تاثیر تعطیلی مشاغل از ساعت ۱۸ به بعد در کاهش زنجیره انتقال بیماری، اظهار کرد: نتایج اعمال هر محدودیت معمولا دو هفته بعد در مراجعان سرپایی، چهار هفته بعد در بیماران بستری و ماه بعد در موارد مرگ و میر مشخص می‌شود؛ مطمئنا در حال حاضر و به سرعت اتفاق خاصی با اعمال این محدودیت نمی‌افتد. البته با ترددهایی که بنده در سطح شهر داشتم در مشاهداتم تعداد اندکی مغازه و کسب و کار دیدم که پس از این ساعت اعلام شده تعطیل بودند، ولی امیدوارم این محدودیت‌های جدید که از شنبه آغاز می‌شود با جدیت بیشتری اجرا شود. وی با اشاره به فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی که نشانگر موج سفرها به سمت شمال کشور بود، تصریح کرد: دیشب در جاده‌های منتهی به شمال به شکل معجزه‌آسا انسان می‌دیدیم، تصور نمی‌کردیم مردم تا این اندازه برای تنظیم مسافرت‌هایشان پیش از اعمال محدودیت‌ها برنامه‌ریزی داشته باشند. این متخصص عفونی افزود: ما بسیار کوچک‌تر از آن هستیم که بخواهیم به مردم توصیه کنیم اما کسانی که به هیچ عنوان سفرهای شمال را ترک نمی‌کنند، دیشب مجددا حماسه آفریدند. حالا که برخی به سفر رفته‌اند از آنها می‌خواهیم تا حد امکان برای فعالیت غیرضروری از خانه خارج نشوند، به گردش نروند، شست و شوی مکرر دست را فراموش نکنند، از صرف غذا در رستوران خودداری کنند، از رفتن به خرید و فروشگاه‌ها پرهیز کنند و… اگر با کسی تماس داشتند که شک دارند فرد بیمار است یا خیر تا دو هفته خود را قرنطینه کنند و بویژه از تماس با افراد مسن خانواده خودداری کنند. مردانی تاکید کرد: آن دسته از افرادی هم که در شهرهای خود ماندند و سفر نرفتند نیز از این فرصت برای پاساژگردی، دید و بازدید، دورهمی و… استفاده نکنند.
۲۳۵۲۳۷

برچسب ها :

مقالات مرتبط

تحلیل پایتخت در دل مکران

انتقال پایتخت به مکران، با توجه به مزایای استراتژیک، اقتصادی، و اجتماعی، می‌تواند به توسعه متوازن کشور کمک کند. با این حال، اجرای موفق این طرح نیازمند برنامه‌ریزی دقیق، تأمین منابع مالی، و مشارکت تمامی بخش‌های ذی‌نفع است.

پیشنهاد می‌شود که طرح جامع انتقال پایتخت، با تأکید بر توسعه پایدار و تقویت زیرساخت‌های منطقه، در دستور کار دولت و مجلس قرار گیرد.

توسعه بلوچستان با ایجاد بندر خشک در ایرانشهر

ایجاد یک بندر خشک یا منطقه ویژه اقتصادی در ایرانشهر، با توجه به موقعیت جغرافیایی این منطقه در استان سیستان و بلوچستان و اهمیت راهبردی آن، یکی از پروژه‌های کلیدی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی این منطقه و بهبود وضعیت لجستیک و حمل‌ونقل در کشور محسوب می‌شود.

برآورد خسارت ها و فرصت های پیش روی تحریم شرکت های هواپیمایی ایران

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سه شرکت هواپیمایی ایران، یکی از نمونه‌های آشکار از استفاده از ابزارهای اقتصادی و تجاری برای اعمال فشار سیاسی است. این تحریم‌ها اگرچه با دلایل امنیتی و سیاسی توجیه می‌شوند، اما در نهایت تأثیرات گسترده‌ای بر اقتصاد ایران و روابط دیپلماتیک این کشور با غرب خواهند داشت. ایران با چالش‌های جدی در صنعت هواپیمایی و تجارت بین‌المللی مواجه خواهد شد و نیازمند راهکارهای جدید و ابتکاری برای مقابله با این تحریم‌ها و حفظ ثبات در اقتصاد و دیپلماسی خود است.

دیدگاهتان را بنویسید