کاهش ۱۰۰ هزار نفری مسافران مترو با کاهش ساعت سرویس‌دهی

فرنوش نوبخت، در مورد تاثیر کاهش ساعت سرویس دهی مترو تا ساعت ۲۰ بر میزان مسافران گفت: تعداد مسافران شبکه مترو در حدود یک ماه قبل، حدود ۸۵۰ هزار نفر بود که حالا در پی کاهش ساعت کاری مترو این تعداد به ۷۵۰  هزار نفر کاهش یافته است و به عبارتی دیگر ۱۰۰ هزار نفر از مسافران مترو با کاهش ساعت کاری کاسته شده است.
وی با بیان اینکه در کل با شیوع پاندمی کرونا تعداد مسافران کاهش یافته و از حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر به ۷۵۰ هزار نفر رسیده است، در مورد شلوغی واگن ها در ساعات پیک و پایانی سرویس دهی گفت: تعداد واگن ها و توان متروی تهران مشخص است و با فعال شدن مشاغل و افزایش تردد تعداد مسافران نیز افزایش می یابد و اگر تقاضای سفر کمتر شود رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری اجتماعی در مترو بهتر خواهد شد.
نوبخت با تاکید بر اینکه تعیین سرفاصله حرکت قطارها منطبق با حضور مسافران خواهد بود، گفت: سرفاصله حرکت قطارها را با وجود مشکلات متعدد کاهش دادیم، اما ما اجرا کننده تصمیمات ستادملی کرونا هستیم و می دانیم که جمعیت در ایستگاه های تقاطعی در ساعات پیک زیاد است که این امر طبیعی است، چرا که اگر از هر قطار ۱۰۰ مسافر هم پیاده و سوار شوند می بینیم که بر روی سکوها چه ازدحام جمعیتی شاهد هستیم.
وی با تاکید بر اینکه همه باید کمک کنیم تا مترو را به عنوان یکی از سامانه های حمل ونقلی  با وجود همه مشکلات تحریمی، کمبود واگن و کرونا سرپا نگه داریم، افزود: تلاش واحد برنامه ریزی مترو این است که حرکت قطارها به خصوص در ساعات پیک و ایستگاه شلوغ را به گونه ای مدیریت کند که شاهد ازدحام جمعیت نباشیم اما در برخی ساعات این امر ناشدنی است.
۲۳۵۲۳۷

مقالات مرتبط

تحلیل پایتخت در دل مکران

انتقال پایتخت به مکران، با توجه به مزایای استراتژیک، اقتصادی، و اجتماعی، می‌تواند به توسعه متوازن کشور کمک کند. با این حال، اجرای موفق این طرح نیازمند برنامه‌ریزی دقیق، تأمین منابع مالی، و مشارکت تمامی بخش‌های ذی‌نفع است.

پیشنهاد می‌شود که طرح جامع انتقال پایتخت، با تأکید بر توسعه پایدار و تقویت زیرساخت‌های منطقه، در دستور کار دولت و مجلس قرار گیرد.

توسعه بلوچستان با ایجاد بندر خشک در ایرانشهر

ایجاد یک بندر خشک یا منطقه ویژه اقتصادی در ایرانشهر، با توجه به موقعیت جغرافیایی این منطقه در استان سیستان و بلوچستان و اهمیت راهبردی آن، یکی از پروژه‌های کلیدی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی این منطقه و بهبود وضعیت لجستیک و حمل‌ونقل در کشور محسوب می‌شود.

برآورد خسارت ها و فرصت های پیش روی تحریم شرکت های هواپیمایی ایران

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سه شرکت هواپیمایی ایران، یکی از نمونه‌های آشکار از استفاده از ابزارهای اقتصادی و تجاری برای اعمال فشار سیاسی است. این تحریم‌ها اگرچه با دلایل امنیتی و سیاسی توجیه می‌شوند، اما در نهایت تأثیرات گسترده‌ای بر اقتصاد ایران و روابط دیپلماتیک این کشور با غرب خواهند داشت. ایران با چالش‌های جدی در صنعت هواپیمایی و تجارت بین‌المللی مواجه خواهد شد و نیازمند راهکارهای جدید و ابتکاری برای مقابله با این تحریم‌ها و حفظ ثبات در اقتصاد و دیپلماسی خود است.

دیدگاهتان را بنویسید