امروز: دوشنبه, ۴ تیر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 18 ذو الحجة 1445 | 2024-06-24
کد خبر: 5276 |
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰ | ارسال توسط :
68 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

نشست هم اندیشی گمرک با حضور قضات استان‌های تهران و البرز برای شفافیت فرایندهای گمرکی و بررسی ابعاد اجرایی و حقوقی قانون امور گمرکی آغاز به کار کرد.

به گزارش کوتاژنیوز در این نشست هم‌اندیشی و دوره آموزشی دو روزه که در محل سالن همایش‌های گمرک برگزار می‌شود، موضوعات مرتبط با قانون امور گمرکی از جمله کاربرد اسناد تجاری در فرایند صادرات و واردات (شناخت و تحلیل اسناد ضمیمه اظهارنامه گمرکی )، مفاد مواد کاربردی قانون امور گمرکی و آیین نامه اجرایی آن (با رویکرد مصادیق قاچاق و تخلفات گمرکی) و اصول حاکم بر فرایند صادرات و واردات کالا (مبانی پیش نیاز ترخیص کالا از گمرک) توسط اساتید گمرک و مدرسان دانشگاهی برای شرکت‌کنندگان در این نشست هم اندیشی تبیین خواهد شد.

براساس این گزارش در مراسم افتتاح این نشست، سید میثم حسینی‌لر، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه فناوری اطلاعات گمرک جمهوری اسلامی ایران، ضمن خیرمقدم و قدردانی از حضور قضات دادگستری در این نشست هم اندیشی، به اهمیت ارتقای سطح دانش و اطلاعات حقوقی کارکنان گمرک و تاثیر مثبت آن بر انجام بهینه تشریفات گمرکی در تمامی گمرکات کشور اشاره کرد و به تقویت همکاری و تعامل سازنده گمرک و قوه قضاییه اشاره کرد.

وی همچنین برگزاری مستمر دوره‌های آموزشی و تسری اینگونه نشست‌های هم‌اندیشی، به تمامی دادگستری‌های کشور جهت شفاف نمودن وظایف و مسئولیت‌های گمرک در حوزه تجارت خارجی به قضات، تاکید کرد.
شایان ذکر است، مرکز آموزش، تحقیقات و ظرفیت‌سازی گمرک ایران  در راستای تاکید رئیس کل گمرک در خصوص ایجاد بستر تعاملات سازنده با سازمان‌ها و نهادهای همکار و همجوار گمرک، برنامه‌های نوین آموزشی را به این منظور در دستور کار خود قرار داده است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطخبرنگار کوتاژ نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید