امروز: یکشنبه, ۱۰ تیر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 24 ذو الحجة 1445 | 2024-06-30
کد خبر: 3185 |
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶ | ارسال توسط :
75 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش کوتاژنیوز، محسن زنگنه عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورا اسلامی نسبت به سرنوشت ارز ترجیحی در بودجه ۱۴۰۱ اعلام کرد که در سال آینده ارز …

به گزارش کوتاژنیوز، محسن زنگنه عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورا اسلامی نسبت به سرنوشت ارز ترجیحی در بودجه ۱۴۰۱ اعلام کرد که در سال آینده ارز ۴۲۰۰ در کار نخواهد بود.

 محسن زنگنه، عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت: با تصمیم اولیه کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ عملا در سال آینده دلار ۴۲۰۰ تومانی نداریم؛ ولی به دولت اجازه داده می‌شود ۹ میلیارد دلار مابه‌التفاوت نرخ ارز ترجیحی با ETS را‌‌‌‌‌‌‌‌ به صورت یارانه ریالی به واردکنندگان پرداخت کند.

ارز ترجیحی از پاستور تا بهارستان

ارز ۴۲۰۰ تومانی که توسط دولت در آبان ماه امسال از بودجه ۱۴۰۱ کنار گذاشته شده بود راهی بهارستان شد تا مجلسی ها نیز نسبت به موضوعاتی از این قبیل اصلاحاتی را انجام دهند. اما پس از کش و قوس هایی در چند ماه اولین خبر توسط چند تن از نمایندگان از جمله احمد نادری، مهدی عسگری و روح الله ایزدخواه منتشر شد که مجلس با حذف ترز ترجیحی در این شرایط مخالف است.

تقریبا سه هفته پیش نیز اخباری از سید محمدرضا میرتاج‌الدینی ، عضو کمیسیون تلفیق به گوش رسید، مبنی بر اینکه کمیسیون تلفیق با حذف ارز ترجیحی مخالف است؛ منتهی با این تفاوت که تقریبا به اندازه بخش زیادی از ارز ترجیحی، یعنی ۹میلیارد دلار برای دارو و ۹میلیارد دلار برای نهاده های دامی.

اکنون نیز که قرار بود تا نهایت امشب خبر نهایی کمیسیون تلفیق درمورد ارز ترجیحی منتشر شود، اولین خبر توسط محسن زنگنه عضو این کمیسیون منتشر شد که در بودجه سال آتی ارز ترجیحی نخواهیم داشت.

دلیل تغییر پی در پی نظر مجلس چیست؟

از آنجا که ارز ترجیحی بیشتر به علت مسائلی چون کاهش آثار تحریم وضع شده بود و اکنون که اخبار مثبت از مذاکرات وین نسبت به توافقات اولیه در روز ها و ساعات آتی منتشر میشود؛ مجلس با فرض احتمالی برداشته شدن تحریم ها و کنار زدن بار سنگین بودجه ای ارز ترجیحی از دوش دولت نسبت به ارز ترجیحی موضع خود را تغییر میدهد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطخبرنگار کوتاژ نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید