سگ‌گردانی در بوستان ها مطابق مقررات جاری کشور ممنوع است

حسن خلیل آبادی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درباره ثبت سوژه‌ای در «فارس من» مبنی بر درخواست شهروندان جهت جلوگیری از سگ‌گردانی در معابر عمومی تهران اظهار داشت: در ورودی همه بوستان‌های پایتخت تابلویی مبنی بر ممنوعیت ورود حیوانات مانند سگ به بوستان اعلام شده و آوردن حیوانات شخصی در بوستان‌ها به طور کلی ممنوع است. وی با اشاره به اینکه سگ‌گردانی در بوستان‌ها و پارک‌ها از نظر مقررات جاری کشور اقدامی خلاف است، گفت: قانون‌هایی در این زمینه وجود دارد ولی باید به این مسأله نیز توجه داشت که موضوع سگ‌گردانی پدیده جدید اجتماعی است و باید رویکردهای جدیدی نسبت به آن داشت. عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه نگهداری حیوان‌های خانگی در حال حاضر نسبت به گذشته بیشتر شده است،‌گفت: به نظرم باید به لحاظ فرهنگی اقدامات لازم صورت گیرد هر چند که از نظر قانونی سگ‌گردانی در بوستان‌ها ممنوع است ولی استفاده از رویکردهای قهری نیز مناسب نیست. خلیل‌آبادی گفت: باید از تجارت بسیاری از کشورهای دنیا در این زمینه که با فرهنگ ما شباهت دارد استفاده کرد تا بتوان اقدامات لازم را در مواجه با این پدیده اجتماعی مدنظر قرار دهیم. این عضو شورای شهر تهران گفت:‌نگهداری حیوانات خانگی و یا سگ‌گردانی در بوستان‌ها یک پدیده چند وجهی است و باید اقدامی انجام دهیم که هم آرامش مردم بر هم نریزد و هم باعث رنجش بخشی دیگر از مردم نشویم. به گزارش فارس، زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران نیز در این زمینه گفت:‌ اختصاص بخشی از بوستان‌های یا محیط‌های خاص برای حیوانات خانگی سبب می‌شود تا این مشکل برطرف شود. انتهای پیام/

مقالات مرتبط

تحلیل پایتخت در دل مکران

انتقال پایتخت به مکران، با توجه به مزایای استراتژیک، اقتصادی، و اجتماعی، می‌تواند به توسعه متوازن کشور کمک کند. با این حال، اجرای موفق این طرح نیازمند برنامه‌ریزی دقیق، تأمین منابع مالی، و مشارکت تمامی بخش‌های ذی‌نفع است.

پیشنهاد می‌شود که طرح جامع انتقال پایتخت، با تأکید بر توسعه پایدار و تقویت زیرساخت‌های منطقه، در دستور کار دولت و مجلس قرار گیرد.

توسعه بلوچستان با ایجاد بندر خشک در ایرانشهر

ایجاد یک بندر خشک یا منطقه ویژه اقتصادی در ایرانشهر، با توجه به موقعیت جغرافیایی این منطقه در استان سیستان و بلوچستان و اهمیت راهبردی آن، یکی از پروژه‌های کلیدی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی این منطقه و بهبود وضعیت لجستیک و حمل‌ونقل در کشور محسوب می‌شود.

برآورد خسارت ها و فرصت های پیش روی تحریم شرکت های هواپیمایی ایران

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سه شرکت هواپیمایی ایران، یکی از نمونه‌های آشکار از استفاده از ابزارهای اقتصادی و تجاری برای اعمال فشار سیاسی است. این تحریم‌ها اگرچه با دلایل امنیتی و سیاسی توجیه می‌شوند، اما در نهایت تأثیرات گسترده‌ای بر اقتصاد ایران و روابط دیپلماتیک این کشور با غرب خواهند داشت. ایران با چالش‌های جدی در صنعت هواپیمایی و تجارت بین‌المللی مواجه خواهد شد و نیازمند راهکارهای جدید و ابتکاری برای مقابله با این تحریم‌ها و حفظ ثبات در اقتصاد و دیپلماسی خود است.

دیدگاهتان را بنویسید