معاون وزیر صنعت :قیمت ها تا 1400 افزایش نمی یابد

به گزارش کوتاژنیوزدر بوشهر،عباس تابش با بیان اینکه “کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم تأمین شده است” اظهار داشت: اکنون کالاهای اساسی و شب عید مردم از جمله برنج، روغن، گوشت قرمز و سفید، شکر  و دیگر کالاهای اساسی در بازار به وفور یافت می‌شود و مشکلی وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان حمایت از تولیدکنندکان و مصرف کنندگان از ترخیص کالاهای وارداتی از گمرکات خبر داد و بیان کرد: در یک ماه گذشته افزون‌بر 4 میلیون تن کالای اساسی از گمرکات ترخیص شده و ترخیص این کالاها ادامه دارد.

معاون وزیر صمت با تاکید بر تامین گوشت مرغ خاطر نشان کرد: در این راستا وزارت جهاد کشاورزی موظف است در  2 ماه آخر سال ماهانه 130 هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های سراسر کشور داشته باشد که پس از تولید به بازار عرضه می‌شود.

تابش بابیان اینکه “التهاب قیمت گوشت مرغ در بازار به‌زودی برطرف می‌شود” افزود: ذخیره استراتژیک گوشت سفید و قرمز به اندازه کافی موجود است و نگرانی وجود ندارد.

وی، با بیان اینکه “بازرسی و نظارت در قالب گشت‌های مشترک  در بازار و بررسی قیمت‌ها افزایش یافته است” تاکید کرد: در این راستا تعزیرات حکومتی با افزایش شعب نسبت به تسریع در رسیدگی پرونده‌های تخلف در بازار و اصناف اقدام می‌کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه “قیمت کالاها تا پایان سال افزایش نمی‌یابد” گفت: سازمان حمایت از تولیدکنندکان و مصرف کنندگان بررسی قیمت هیچ کالایی در دستور کار ندارد و با آرامش شاخص‌های کلان اقتصادی،  مردم از لحاظ قیمت نگرانی نداشته باشند.

مقالات مرتبط

برآورد خسارت ها و فرصت های پیش روی تحریم شرکت های هواپیمایی ایران

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سه شرکت هواپیمایی ایران، یکی از نمونه‌های آشکار از استفاده از ابزارهای اقتصادی و تجاری برای اعمال فشار سیاسی است. این تحریم‌ها اگرچه با دلایل امنیتی و سیاسی توجیه می‌شوند، اما در نهایت تأثیرات گسترده‌ای بر اقتصاد ایران و روابط دیپلماتیک این کشور با غرب خواهند داشت. ایران با چالش‌های جدی در صنعت هواپیمایی و تجارت بین‌المللی مواجه خواهد شد و نیازمند راهکارهای جدید و ابتکاری برای مقابله با این تحریم‌ها و حفظ ثبات در اقتصاد و دیپلماسی خود است.

بازار عراق از سبد تجارت ایران توسط ترکیه خارج می شود .

ترکیه در سال‌های اخیر توانسته بازارهای تجاری متعددی در منطقه را به…

زنگ خطر تسخیر بازارهای تجاری ایران توسط ترکیه

در سال‌های اخیر، ترکیه با استراتژی‌های دیپلماتیک و اقتصادی هوشمندانه، جایگاه خود را به‌عنوان یکی از بازیگران اصلی در عرصه تجارت منطقه‌ای و بین‌المللی تقویت کرده است. این کشور، با بهره‌گیری از موقعیت ژئوپلیتیک ممتاز و زیرساخت‌های قوی حمل‌ونقل، توانسته است جایگزین ایران در بسیاری از بازارهای کلیدی شود. در حالی که ایران با محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های بین‌المللی و چالش‌های داخلی دست‌وپنجه نرم می‌کند، ترکیه با انعقاد توافق‌نامه‌های تجاری جدید و بهبود تولیدات صادراتی خود، مسیر را برای تسلط بیشتر در بازارهای منطقه‌ای هموار کرده است. این وضعیت نه‌تنها رقابت بین دو کشور را تشدید کرده، بلکه نیاز ایران به بازنگری در سیاست‌های تجاری و اقتصادی‌اش را بیش از پیش برجسته ساخته است.

دیدگاهتان را بنویسید