خودروسازان تا پایان شهریورماه سال جاری 43 هزار میلیارد تومان زیان داشته اند آن هم در شرایطی که بازار خودرو تقریبا از سال 1397 بواسطه ممنوعیت واردات خودرو در انحصار آنها بوده است. حالا جدا از اینکه در طی این سال ها بواسطه تصمیمات غلط و دو نرخی کردن محصولات داخلی و افزایش نرخ دلار ارزش محصولات فاصله زیادی را با قیمت واقعی آن داشته است. اما در این شرایط دولت حالا تصمیم گرفته است تا با اعطای تسهیلات ضرر صنعت خودرو ادامه داشته باشد.
گویا هیچ اراده ای برای وضعیت متضرر صنعت خودروسازی وجود ندارد و با وجود آنکه آمارها نشان دهنده تولید زیان در این بخش از صنعت کشور است باز هم می بینیم که دولت برنامه خود برای افزایش ۵۰ درصدی تولید خودرو را بیش از هر زمان دیگری با جدیت دنبال میکند و راهکار اصلی کمک به خودروسازان نیز مانند گذشته است؛ یعنی همان اعطای تسهیلات و وام به ایران خودرو و سایپا.